Marketing Internetowy

Grafika marketingu internetowego

Marketing w ogólnym znaczeniu to proces w ramach którego, uświadamiamy w różny sposób docelową grupę odbiorców o danym produkcie lub usłudze. Sam proces marketingu to bardzo dobrze przemyślana strategia, która ma na celu uzyskać długofalowe skutki. Wraz z szybkim rozwojem Internetu, powstał marketing internetowy. Jest to prężnie rozwijająca się branża, która jest bardzo szeroka gdyż obejmuje wiele elementów.
Wśród najpopularniejszych działań marketingu internetowego możemy nadmienić:

  • -Pozycjonowanie stron(SEO),
  • -Płatne reklamy Google Ads oraz Facebook(SEM),
  • -content marketing,
  • -viral marketing,
  • -remarketing,
  • -kampanie marketingowe na mediach społecznościowych(Instagram, Snapchat)
  • -blogowanie,
  • -mailing,
  • -video marketing.

Czy e-marketing jest istotny i jak sprawić by był efektywny?

Powiedzenie “Jak nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz” nabiera coraz większego znaczenia w kontekście firm i biznesu. Aktualnie w niemalże każdej branży firmy posiadają swoje strony internetowe. Niestety poprzez samo stworzenie i posiadanie strony internetowej nie zyskamy nowych klientów. Teraz wchodzi marketing internetowy cały na biało. Jeśli prowadzimy sklep internetowy lub mamy swoją stronę biznesową świetnym rozwiązaniem na marketing internetowy będą działania pozycjonowania(SEO) połączone z działaniami płatnych reklam(SEM). Takie połączenie daje najlepsze efekty. Powinniśmy pamiętać, aby e-marketing był efektywny powinniśmy współpracować ze sprawdzoną agencją marketingową lub doświadczonymi specjalistami. Reklama to specyficzna i wymagająca dziedzina, która wymaga otwartości i ciągłego podążania za trendami.

Pozytywne aspekty marketingu internetowego

A więc czas zadać sobie pytanie co zyskujemy korzystając z marketingu internetowego?

  • -Docieramy do większej grupy naszych docelowych klientów,
  • -Budujemy świadomość swojej marki lub produktu
  • -Optymalizujemy nakłady finansowe związane z kampanią reklamową
  • -Nawiązujemy pozytywny kontakt z klientami
  • -Mamy możliwość personalizacji swoich kampanii reklamowych
  • -Kreujemy pozytywny wizerunek swojej marki

Zachęcamy, również do sprawdzenia artykułów z zakresu e-commerce.