pozycjonowanie stron

Jeśli chcesz być obecny ze swoim biznesem w sieci, musisz pomyśleć o pozycjonowaniu swojej strony internetowej. Dlaczego? Konkurencja w internecie jest ogromna. Tak jak przy zakupach stacjonarnych naszą przewagą nad innymi może być lokalizacja, tak w wyszukiwarce również „lokalizacja” ,a w praktyce pozycja w wynikach wyszukiwania, będzie miała znaczenie. W końcu jeśli ktoś szuka przykładowo sklepu internetowego z miodami, a w Google na pierwszej stronie pokażą mu się tylko sklepy konkurencji, do twojego raczej już nie trafi. Więc od czego zacząć pozycjonowanie stron?

Dobór słów kluczowych i audyt strony

Na początek warto zacząć od doboru słów kluczowych. Jak to zrobić? Pomyśl, kiedy chciałbyś pokazywać się w wyszukiwarce twoim użytkownikom. Najlepiej dobrać różne frazy – część dość ogólnych, powiązanych z tematyką twojej branży, np. sklep internetowy z xyz. Z kolei do konkretnych kategorii dla twojego e-commerce dobierz już bardziej szczegółowe frazy, zawężające tematykę do asortymentu z danej kategorii. Następnym krokiem będzie audyt strony, aby wyłonić wszystkie poprawki, jakie będą konieczne do wdrożenia. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj: pozycjonowanie stron poradnik.

pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron – kiedy spodziewać się efektów i jak je mierzyć?

SEO to proces długotrwały, a na pierwsze widoczne efekty zazwyczaj musimy poczekać około 3 miesięcy. Wszystko to wynika z tego, że roboty Google muszą ponownie zaindeksować stronę i przetworzyć wszystkie zmiany, jakie wykonasz. Jak mierzyć efekty pozycjonowania stron? Najlepiej za pomocą narzędzi Google Analytics i Google Search Console, gdzie znajdziesz wiele istotnych danych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *