Real-Time Marketing

Na sam początek warto zdefiniować w skrócie, czym tak naprawdę jest ten popularny Real-Time Marketing. Jest to dynamiczny rodzaj komunikacji, który polega na tworzeniu contentu, nawiązującego do aktualnych wydarzeń czy panujących trendów. Taki content przybiera zazwyczaj formę postu z błyskotliwą i zabawną grafiką. Post powinien zawierać nie tylko aluzję do bieżącego wydarzenia, ale także nawiązanie do marki. Co daje nam Real-Time Marketing? Pozwala na budowanie więzi z odbiorcami, zwiększa świadomość marki, a także umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców, bez dodatkowych nakładów finansowych.

O czym warto pamiętać przy tworzeniu RTM’ów

Jeśli już zdecydujesz się na taki typ komunikacji, musisz mieć na uwadze kilka ważnych kwestii. Pierwsza z nich, to monitoring sieci – obecnie wiele marek decyduje się na wykorzystanie RTM’ów w swojej komunikacji, a co za tym idzie, kto pierwszy, ten lepszy. Jeśli spóźnisz się z dotarciem do jakiegoś newsa, inne marki mogą wykorzystać go wcześniej. W takiej sytuacji, twój przekaz zostanie odebrany jako tzw. “odgrzewany kotlet”. Dlatego pamiętaj o tym, aby śledzić i monitorować internet, dzięki czemu szybciej dotrzesz do potrzebnych informacji.

Real-Time Marketing

Real-Time Marketing – na co uważać?

Kontrowersyjne tematy są czymś, czego lepiej unikać. Real-Time Marketing ma to do siebie, że jego przekazy trafiają do szerokiego grona odbiorców. W związku z tym tematy światopoglądowe, religijne czy politycznie, mogą zostać różnie odebrane, a ktoś może poczuć się urażony tym urażony. Dlatego też lepiej jest sobie odpuścić takie tematy, niż narazić się na późniejsze problemy wizerunkowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *